Denne Sora forskifter fra Shimano passer til gearkombinationen 2 x 9 gear. Forskifteren skal monteres direkte på sadelrørets pålodning. Der er tale om et mekanisk gearskifte, som kan bruges på kranksæt, som maksimum har 16 tænders forskel på den største og den mindste klinge.
Anvendelse
Shimano har fremstillet FD-R3000-F til brug på landevejs-, touring- eller sportscykler, og forskifteren skal bruges i kombination med Shimano ST eller SL gearskiftere. Du kan montere denne forskifter på Shimano gearkombinationen 2 x 9 gear.
Specifikationer
- Shimano Sora forskifter type FD-R3000-F
- Funktion til dobbelt kranksæt
- Monteringstype: Til direkte montering på sadelrørets pålodning til forskifter.
- Kædelinje: 43,5 mm
- Vinkel på baggaffelrøret i forhold til sadelrøret skal være på 61-66 grader
- Største klinge foran skal være mellem 46-52 tænder
- Total kapacitet på maksimum 16 tænder, som er forskellen på antallet af tænder mellem den store klinge og den mindste klinge på kranksættet
- Maksimal tand difference på de forreste klinger må ikke overstige 16 tænder (Eks. hvis mindste klinge er på 34 tænder, så må den største klinge maksimalt være på 50 tænder)
- Mekanisk gearskifte
- Monteringsbeslag: Aluminium
- Yder link: Aluminium
- Inder link: Aluminium
- Kædefører: Stål
- Serie farve: Sort
Montering
Denne forskifter skal monteres direkte på sadelrørets pålodning til forskifteren. Der er vedlagt en monteringsvejledning i pdf, som vi anbefaler, du bruger læser inden forskifteren monteres. Du skal bruge en 4 mm unbrakonøgle til at montere forskifteren med, og tilspændingsmomentet skal være 5 - 7 Nm.
Kvalitetsniveau
Shimano Sora FD-R3000-F er en middelklasse forskifter, og forskifteren er dermed ideel til motionscykling eller til cykling mellem fx arbejde og bopæl. Med Sora FD-R3000-F får du en præcis og let skiftefunktion. Se overblikket over samtlige Shimano komponentgrupper.
Vedligeholdelse
Forskifteren bør renholdes for snavs, således at skiftefunktionen kan foregå smidigt. Der skal smøres med lidt olie på de bevægelige link bøsninger. Der bør altid smøres efter rengøring og ellers efter 5-10 timers cykling.